VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

pro prodej digitálního obsahu

I.
Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále též uváděné jen zkratkou „VOP“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) platí pro on-line nákup digitálního obsahu, zejména pak grafických návrhů, e-knih a jiných grafických prací, které budou kupujícímu zpřístupněny on-line (dále jen “digitální produkty”) přes webové rozhraní: www.kreopus.cz provozované:

Pavlou Poláchovou , IČ: 01788230,
se sídlem: Komenského 519/7, 460 01, Liberec 5
Kontaktní údaje:
e-mail: info@kreopus.cz
telefon: 735504143

web: www.kreopus.cz
(dále jen „prodávající“)

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svou podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.kreopus.cz (dále jen „internetový obchod“).
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

II.
Důležité pojmy a definice

  1. DIGITÁLNÍ OBSAH. Digitálním obsahem se rozumí například skladba oblíbeného interpreta, mobilní aplikace, obrazová média, počítačová hra, program, e-kniha a podobně, pokud vám byly zpřístupněny pouze online, bez toho aniž by vám je podnikatel dodal na CD, DVD, USB flash disku nebo jiném tak zvaném hmotném nosiči. Protože se nejedná o zboží ani službu, platí odlišná pravidla.
  2. SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM. Je kupní smlouva, pokud je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je uzavřena, aniž by se “prodávající” a “kupující” museli osobně setkat, protože ji uzavírají přes webové rozhraní (na základě objednávky učiněné přímo na internetových stránkách www.kreopus.cz vyplněním potřebných údajů “kupujícím” nebo prostřednictvím e-mailové komunikace, telefonicky nebo s využitím obdobných komunikačních prostředků. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a telefonní hovory) si “kupující” hradí sám a neliší se od běžné sazby účtované vaším operátorem resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.

III.
Informace o produktech a cenách

  1. Informace o digitálních produktech, včetně uvedení cen jednotlivých produktů, jejich hlavních vlastností a dostupných formátů (.pdf, .jpeg, .png, apod.) jsou uvedeny v katalogu internetového obchodu. Ceny digitálních produktů jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny digitálních produktů zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek. Pokud je uvedena akční cena, je spolu s tím uvedeno i za jakých podmínek a do jaké doby akční cena platí. Vzhledem k charakteru produktů (DIGITÁLNÍ OBSAH) nevznikají žádné náklady na dopravu a ani další náklady spojené s jeho dodáním. Kalkulovaná cena uvedená v souhrnu objednávky (tj. předtím než kliknete na tlačítko „ODESLAT“) je již cenou konečnou.
  2. Případné slevy z kupní ceny digitálních produktů nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
  3. Veškerá prezentace digitálních produktů umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně těchto produktů. (prezentací se rozumí ukázkové využití digitálního obsahu, např. grafický návrh na potisk předmětů, prezentované předměty v tomto případě nejsou součástí kupní smlouvy).
  4. Sjednanou kupní cenou je cena uvedená u jednotlivých produktů v okamžiku odeslání objednávky (uvedená v odeslaném objednávkovém formuláři).
  5. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny digitálního produktu v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu digitální produkt za tuto zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na e-mailovou adresu prodávajícího.
  6. Digitální obsah je chráněn autorským právem a kupující jej nemůže bez výslovného souhlasu dále šířit nebo umožnit jeho využití dalšími osobami.
  7. V případě, že kupující společně s digitálním produktem zakoupil také licenci ke komerčnímu využití, řídí se v tomto případě licenčními podmínkami.

IV.
Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Kupující provádí objednávku těmito způsoby:
  • prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě
  • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
  1. Při zadávání objednávky si kupující vybere digitální produkt a způsob platby.
  2. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku kupující odešle prodávajícímu kliknutím na tlačítko “ODESLAT OBJEDNÁVKU”. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil a že s nimi souhlasí.
  3. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na e-mailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na e-mailovou adresu kupujícího.
  4. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit (například úprava grafického návrhu na přání kupujícího), zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách.
  5. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím.

V.
Platební podmínky

  1. Cenu za digitální produkt může kupující uhradit následujícími způsoby:
  • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č.: 2501395847/2010 , vedený u FIO banka a.s.
  • bezhotovostně platební kartou nebo
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány ThePay.cz s.r.o., která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví zadáváte pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu společnosti ThePay.cz s.r.o.
  1. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
  2. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
  3. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
  4. Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny není cenou zálohovou.

VI.
Dodací podmínky

  1. Způsob dodání digitálního obsahu:
  • zakoupený produkt (digitální obsah) bude kupujícímu zaslán po uhrazení kupní ceny na e-mailovou adresu, kterou kupující zadal do objednávkového formuláře, jako příloha e-mailové zprávy nebo zasláním odkazu v podobě adresy webové stránky, na které je obsah možno stáhnout či otevřít.
  • pokud kupující odešle objednávku ze svého zákaznického účtu, který vytvořil předchozí registrací, tento digitální produkt bude v jeho zákaznickém účtě uložen a kupující si jej bude moci kdykoliv a opětovně stáhnout, po přihlášení do svého účtu. Zakoupený digitální produkt bude v jeho zákaznickém účtě uložen po neomezenou dobu, nebo alespoň do doby funkčnosti internetového obchodu www.kreopus.cz.
  1. Délka dodací lhůty závisí na zvoleném způsobu platby. Je-li platba prováděna běžným bankovním převodem, bude digitální obsah dodán nejpozději do 3 pracovních dnů poté, kdy bude platba připsána na bankovní účet prodávajícího. U platby on-line platební kartou nebo rychlým online převodem bude zakoupený digitální obsah dodán obratem po provedení platby.
  2. S ohledem na charakter produktu (digitální obsah) nejsou účtovány žádné náklady na dopravu.
  3. Digitální obsah vyžaduje k plné funkčnosti, aby měl kupující k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující zejména otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu PDF, JPG a PNG (podrobnosti obsahuje čl. VII. VOP).

VII.
Údaje o funkčnosti digitálního obsahu
a jeho součinnosti s hardwarem a softwarem

  1. Digitální produkt bude zaslán kupujícímu, na e-mailovou adresu, kterou zadal v objednávkovém formuláři, případně zpřístupněním adresy webové stránky, kde je obsah umístěn.
  2. Digitální produkt vyžaduje k plné funkčnosti, aby měl kupující k dispozici hardwarové a softwarové vybavení umožňující otevřít a pracovat s dokumenty ve formátu pdf, jpg, png. Obsah stáhnete v internetovém prohlížeči, pokud byl dodán formou zaslání odkazu na webovou stránku. Pro stáhnutí digitálního produktu je nezbytné, aby byl kupující připojen k síti internet s dostatečnou rychlostí připojení.
  3. Prodávájící neodpovídá za nedostupnost obsahu v případě nefunkčnosti či pomalé rychlosti internetového připojení kupujícího.
  4. Může se stát, že je obsah krátkodobě dočasně nedostupný v případě údržby dat nebo výpadků serveru. Webové stránky mohou být aktualizovány bez předchozího upozornění.

VIII.
Zákaznický účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání digitálních produktů. Kupující může objednávat digitální produkty také bez registrace.
  2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání digitálních produktů je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání digitálních produktů jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

IX.
Odstoupení od smlouvy
(digitální obsah)

  1. Digitálním obsahem se rozumí např. skladba oblíbeného interpreta, mobilní aplikace, obrazová média, počítačová hra, program, e-kniha a podobně, pokud vám byly zpřístupněny pouze online, bez toho aniž by vám je prodávající dodal na CD, DVD, USB flash disku nebo jiném tak zvaném hmotném nosiči. Protože se nejedná o zboží ani službu, platí odlišná pravidla. § 1820 odst. 1 písm. f), § 1837 písm. l) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
  2. Odesláním závazné objednávky přes webové rozhraní www.kreopus.cz, kupující výslovně souhlasí s okamžitým přístupem digitálního obsahu, a to bezprostředně po uhrazení celkové kupní částky, ať už převodem na účet prodávájícího nebo přes platební bránu poskytovatele elektronických plateb a bere tím na vědomí, že v momentě zpřístupnění digitálního obsahu zaniká jeho právo na odstoupení od smlouvy.
  3. Kupující má právo na odstoupení od smlouvy pouze v případě vadného plnění (článek X. VOP)
  4. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě, že dojde k prodlení splatnosti kupní ceny, pokud je delší než 10 dní po splatnosti a v případě podstatného porušení povinností z kupní smlouvy ze strany kupujícího, zejména v případě, kdy by došlo k neoprávněným zásahům do webového rozhraní, porušení autorských práv a v dalších případech stanovených zákonem.

X.
Práva z vadného plnění, reklamace

  1. Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2165 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  2. Prodávající zodpovídá kupujícímu, že digitální produkt má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu digitálního produktu a na základě reklamy jimi prováděné.
  3. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
  • výměnu digitálního produktu za nový
  • přiměřenou slevu z kupní ceny
  • odstoupení od smlouvy
  1. Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil a provede tak bez zbytečného odkladu prostřednictvím e-mailu na elektronickou adresu prodávajícího :info@kreopus.cz
  2. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned nebo ve složitějších případech do 3 pracovních dnů od obdržení. Do této lhůty se nezapočítává přiměřená doba na odborné posouzení vady. Reklamace bude vyřízena do 30 dnů od dne uplatnění reklamace. O vyřízení nebo zamítnutí reklamace bude prodávající kupujícího informovat.

XI.
Doručování korespondence

  1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na e-mailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

XII.
Osobní údaje

  1. Všechny informace, které kupující při spolupráci s prodávajícím uvede, jsou důvěrné a bude s nimi tak zacházeno. Pokud kupující nedá prodávajícímu písemné svolení, údaje o kupujícím nebude prodávající jiným způsobem než za účelem plnění ze smlouvy používat, vyjma e-mailové adresy, na kterou mohou být zasílána obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje zákon, pokud není vysloveně odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného nebo souvisejícího zboží a lze je kdykoliv jednoduchým způsobem (zasláním dopisu, e-mailu nebo proklikem na odkaz v obchodním sdělení) odhlásit. E-mailová adresa bude za tímto účelem uchovávána po dobu 3 let od uzavření poslední smlouvy mezi smluvními stranami.
  2. Podrobnější informace o ochraně osobních údajů naleznete v Zásadách ochrany osobních údajů ZDE.

XIII.
Mimosoudní řešení sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

XIV.
Závěrečná ustanovení

  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
  4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
  5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
  7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek. 
  8. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem: 2.5.2023